گرفتگی بینی در خواب
نوشته شده توسط : sibesalamati

گرفتگی بینی در خواب گرداوری شد

گرفتگی بینی در خواب

 

خواب آرامش بخش ترین حس دنیا را به فرد منتقل می کند ، اما به شرطی که خواب به صورت آرام و به دور از عوامل آزاردهنده باشد. یکی از عوامل آزاردهنده بسیار مهم گرفتگی بینی در خواب می باشد. گرفتگی بینی می تواند فرد را در زمان خواب از نظر نفس کشیدن دچار اختلال کند و به همین دلیل به صورت ناگهانی از خواب بیدار می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین علل گرفتگی بینی در خواب آشنا کنیم.

عوامل بسیار زیادی می تواند موجب گرفتگی بینی در خواب شود ، از جمله ی آنها می توان به انحراف در تیغه ی بینی اشاره نمود. همچنین زمانی که فرد به بیماری های عفونی مختلف همانند انفلوانزا یا سینوزیت های مزمن دچار می شود ، گرفتگی بینی در خواب یکی از عوامل بسیار آزاردهنده تا زمان بهبودی خواهد بود. آلرژی در فصول مختلف سال بخصوص در فصل بهار و پاییز می تواند از دیگر علل گرفتگی بینی در خواب باشد. برخی از افراد به نظافت داخلی بینی خود اهمیتی نمی دهند به همین دلیل پس از یک دوره کار کردن به عنوان مثال تمیزکاری در منزل به دلیل حضور گرد و خاک فراوان بینی مسدود خواهد شد.

در مواردی که فرد از بیماری خاصی رنج می برد یا در دوران بارداری بخصوص اواخر بارداری به سر می برد ، ممکن است از گرفتگی بینی در خواب رنج ببرد ، این پدیده به دلیل افزایش  خون در عروق خونی بینی خواهد بود. زمانی که عروق خونی به هر دلیلی حتی به دلیل ضربه متورم شوند ، می توانند مانع از حرکت مناسب جریان هوا در مسیر باریک بینی شوند. افرادی که بر اساس نظر پزشک وجود پولیپ بینی آنها به اثبات رسیده است کاندید مناسبی برای گرفتگی بینی در خواب خواهند بود.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: